Bordrolama Ve Tahakkuk Yönetim Danışmanlığı

Bordrolama Kapsamında Neler Yapıyoruz?

Bordro mevzuatı oldukça karmaşık bir alandır. Kural ve politikalar sıkça güncellendiğinden, bordro süreçlerini kurum içinde yürütmek genelde maliyetli ve verimsiz olur.

Yasal bir zorunluluk olmasının yansıra parametre güncellemeleri nedeniyle insan kaynakları ya da muhasebe departmanlarına iş yükü getiren, ancak şirkete katma değer yaratmayan bir uygulamadır.

ÇALIŞMA PROSEDÜRLERİMİZ

Duayen Business Partner, Bordrolama  Hizmetlerimizi   Sadece  online çalışma ile tamamlamıyoruz. Şirketinize “Haftalık-Aylık” yapacağımız ziyaretlerimiz de, Bordro Çalışmalarının tümünü ilgilendiren Dokümanların   kontrollerini  departmanlarınızda tamamlayarak, özlük dosyalarında arşivleriz.     İnsan Kaynakları ve Muhasebe Servisiniz ile yapılan görüşmeler neticesinde       BORDRO verilerini teyitli olarak sizlerden alarak, şirketimizin bünyesinde Bordro Programında  “Bordro Tahakkuk” işlemlerini tamamlarız. Maaş Ödeme listelerini ,  İcra Kesinti Listelerini Banka Formatında (.txt, .xml, .xls ) hazırlayarak şifreli olarak  “İnsan Kaynakları, Muhasebe ve Finans Müdürlüğüne” e-mail ile teslim ediyoruz.

 Ayrıca ; herhangi bir bordro hatası ile beyan edilen primler de  oluşabilecek riskleri yüksek limitli bir mali mesuliyet sigortası ile güvence altına alarak şirketinize riskini  azaltmış bulunmaktayız.

Sigortalılarının   Prim Gün Bildirimi ve   Bordroda Hesaplanan PEK Tutarlarının   Eksik ve Hatalı olmasının tespiti sonucu

SGK İDARİ PARA CEZASINA   MARUZ KALABİRSİNİZ!

İŞÇİ İŞVEREN MAHKEMELERİ

Bordro Mevzuatının bir diğer önemli hususu ise  ; İşçi ve İşveren arasında olan uyuşmazlıklar neticesin de , İş Mahkemelerinin İşverenden talep ettiği dokümanların ilk önceliği olmak ile birlikte, yasaya  uygun düzenlenmesi ve arşivlenerek saklanması yüksek derece de önem arz etmektedir. Maaş bordrosunu tanzim eden işveren, o aya ilişkin işçiye ödediği ücret ve primlerin ilgili bordroda yer aldığını beyan ve kabul etmektedir. Bu nedenle İş Mahkemelerinde işçilik alacaklarına veya diğer davalarda ücretin tespiti için ücret bordroları önem taşır.

SGK VE DENETİMLERİ

Söz konusu bu teftiş ve denetimler planlı ve plansız denetimler olarak da ikiye ayrılır.

Planlı denetimler; kurum merkez teftişleri, devamlı işyerleriyle ilgili olarak yapılacak asgarî

işçilik incelemeleri, rehberlik faaliyetleri ve sağlık alanı denetimleri Yıllık Çalışma Plan ve

Programlarına göre yürütülür.

Plansız denetimler; ihbar ve şikâyetlere bağlı denetimler,   iş incelemeleri, iş kazası ve meslek hastalıkları soruşturmaları gibi denetimlerden oluşmaktadır.

Şirketiniz adına yapılan herhangi bir  ihbar yada şikayet üzerine  SGK TEFTİŞ ve DENETİM KURUMU tarafında kayıt oluşturulur.

SGK Denetim Müdürlüğü tarafından işyerinize yapılan denetleme neticesin de öncelik olarak  Cari Dönem ve  önceki dönemlere ait  “ÜCRET PUSULALARI- BORDRO-YATAY RAPORLAR-PUANTAJ KAYITLARI-BANKA MAAŞ ÖDEME LİSTESİ” istenmektedir.

Sosyal Güvenlik Denetmenliğinin görevlendirmesi ile  Şirketinizi ziyaret eden SGK Müfettişlerinin ve SGK Denetmenlerinin ilk olarak İ.K Departmanından “Personel Listeleri ,Puantaj Cetveli,  Geçmiş Cari Dönemlere  ait  Ücret Hesap Pusulalarını, Sgk Tahakkuk ve Hizmet Bildirimleri  ve Yatay Bordroları” talep etmektedir.

Sosyal güvenlik sistemindeki bilgiler ile şirketinizden almış oldukları tüm raporları çapraz kontrolle karşılaştırılır. Kontrol sonrasında  tespit  edilen “Eksik Prim Günü, Eksik   Prime Esas Kazanç Tutarları, Eksik beyan Edilen Gelir Vergisi Primi”  ile hatalı bildirimleri,  Denetimi tamamlamasıyla   Şirketiniz adına “Uygunsuz ve Usulsüz Bordrolama Hesaplaması, Kayıt Dışı Gün Bildirimi” muhtevalı tutanak hazırlanmasıyla  her bir personel ve hata tespitti yapılan cari dönemlere ilişikli olarak  2023 yılı için bu tutar 4.253,4 TL” İdari Para Cezası tebliğ edilmektedir. (5510 sayılı kanun mad. 102/5-e)

MALİYETİNİZİ AZALTIYORUZ,

Bordro hesaplamaları için, sürekli ve tam zamanlı olarak çalışacak bir personel istihdam etmeniz ya da çeşitli ERP yazılımlarının bordro hesaplama araçlarına yüksek lisans bedelleri ödemeniz gerekebilir. Bordro hesaplama hizmetinizi outsource etmeniz, bu maliyetlerden kaçınmanız anlamına gelmektedir.

Danışan Firmalarımız Bordro hazırlanması konusundaki tüm süreçleri, Duayen Business Partner ‘in bilgi ve deneyiminden faydalanarak, kendi işlerine odaklanma fırsatı bulabileceklerdir.

Hizmetlerimiz

Şirketlere ait aylık ücret bordrolarının şirketten alınan verilere uygun olarak hazırlanması, ödenekler, kesintiler, sigorta, vergi, net ücret hesaplamalarının yapılması ve bordroya ilişkin raporların hazırlanması,
Ücretli , Ücretsiz , İdari İzin Belgelerinin İş Kanunu Hükümlerince Düzenlenerek Puantaj kayıtlarının Oluşturulması
Personel İşe Giriş / Çıkış işlemlerinin SGK sistemi üzerinde gerçekleştirilmesi
İşten ayrılışta hesaplanması gerekli her türlü tazminat ve ücret gibi hesaplamaların yapılması ve insan kaynakları yönetiminin onayı ile bankaya iletilmesi, Kıdem, İhbar bordrolarının hazırlanması
Çalışan bazında, masraf merkezi veya birim bazında ücret ve diğer ödenek bilgileri, avans, borç, icra kesintileri, net ödemeleri ve işveren payları dahil edilmiş maliyetleri gösteren listeler hazırlanması. Ücret bordrolarının şifreli olarak ( kapalı zarf & e-mail ) personel bazlı gönderilmesi,
Yıllık izin ve satış primlerinin takibi ve yıllık izin defterlerinin tutulması
İş Kanunu , Sosyal Güvenlik ve Vergi Usul Kanunu’na Kanunlarına göre bordro kontrolleri
Aylık İşgücü Çizelgeleri , TÜİK aylık raporlamaların gerçekleştirilmesi ve sistem üzerinden tescil edilmesi
Ücret ödemelerinin ilgili banka formatında ( .txt, .xml, .xls ) sistem tarafından şifreli olarak gönderilmesi
Standart Muhtasar ve prim hizmet beyannamesinin hazırlanması
Özel raporlamaların gerçekleştirilmesi (Aylık İşçilik Maliyetlerinin hazırlanarak Yönetime Sunulması)
Diğer SGK teşvikleri Tanımlamaları ve Bildirimleri
Personel Raporların İlgili Sgk Sicil Dosyasından Kontrolleri Onaylanması
Haftalık/ Aylık Pdks kayıtların kontrolleri ve Puantajların Hazırlanarak Denetim günlerin de Şirketiniz de Arşiv düzenlenmesinin sağlanması,

İletişim

  • Manas Blv. Folkart Towers K. 28 Bayraklı / İZMİR
  • +90 507 696 11 08
  • info@duayenik.com.tr

Arşivler

Kategoriler

At vero eos et accusamus et iusto odio digni goikussimos ducimus qui to bonfo blanditiis praese. Ntium voluum deleniti atque.

Melbourne, Australia
(Sat - Thursday)
(10am - 05 pm)

No products in the cart.

X